Yönetilen hizmet sağlayıcılar (MSP), diğer işletmelere birden çok yönetilen bilgi teknolojisi (BT) hizmeti sunan işletmelerdir. Günümüzde MSP'ler, yerinde destek gerektiren diğer gelir akışlarını sürdürebilmelerine rağmen hizmetlerini büyük ölçüde bir ağ üzerinden uzaktan sunmaktadır.

 

Tarihsel olarak yönetilen BT hizmet sağlayıcıları, küçük ve orta ölçekli işletmelere hizmet vermektedir, ancak günümüzdeki ortam orta ölçekli şirketler ve işletmelerle çalışanları içerecek şekilde değişmektedir. Bu durum MSP'lerin sunduğu hizmetlerin hizmet ettikleri müşterilere bağlı olduğu anlamına geliyor. Örneğin KOBİ'ler, e-posta çözümleri, veri depolama, donanım onarımı, yazılım güncellemeleri gibi temel BT ihtiyaçları veya veri koruma gibi özel teklifler için yönetilen hizmet sağlayıcılarla iş birliklerini kurabiliyor. Büyüyen veya daha büyük işletmeler için MSP'ler, niş çözümlerin incelenmesi ve uygulanmasından bir şirket ölçeklenirken kurum içi BT ihtiyaçlarının ve kapasitesinin yeniden değerlendirilmesine kadar kurum içi uzmanlığı artırmaya destek olabiliyor.

 

MSP Kullanmanın Faydaları

 

Bir MSP ile anlaşmak, aşağıdakileri içeren birçok avantajı sağlıyor:

 

·         İhtiyaç halinde dünya genelinde 7/24 BT desteği,

·         Özel ya da acil projeler için ihtiyaç duyulduğunda geçici veya kalıcı BT personeli takviyesi,

·         Farklı teknik disiplinlerdeki BT uzmanlarına erişim,

·         İş koşullarının gerektirdiği şekilde teknik kaynakları kolayca ölçeklendirme yeteneği,

·         Dahili BT uzmanlarını işe alma ihtiyacını ortadan kaldırma,

·         BT ekibini, BT sorunlarını gidermek yerine temel işe odaklanabilmelerine yardımcı olmak,

·         MSP yükümlülüklerini belgeleyen hizmet düzeyi anlaşmalarıyla (SLA) iş sürekliliğini iyileştirme,

·         Yönetilen yedekleme ve olağanüstü felaket kurtarma hizmetleriyle veri kaybını azaltma,

·         Kullandıkça öde hizmetiyle daha iyi bütçe yönetimi gibi önemli avantajları sağlamaktadır.

 

MSP'lerle İlgili Zorluklar

 

Avantajlarına rağmen yönetilen hizmet sağlayıcılar da zorluklarla karşılaşabilir. Örneğin:

 

·         Çoğu MSP, güvenlik duvarları ve kötü amaçlı yazılımdan koruma gibi yalnızca kısmi veri güvenliği hizmetleri sunar. Bir siber güvenlik hizmeti sağlayıcısı arıyorsanız, yönetilen bir güvenlik hizmeti sağlayıcısı (MSSP) ile anlaşmak gerekir,

·         MSP şartları yerine getiremezse, SLA'ya bağımlılık bir işletmeyi riske atabilir.

·         Çoğu MSP, iş için yerel olmadıkları için müşterilerinin BT altyapılarını uzaktan yönetir. Müşteri, yerinde desteğe ihtiyaç duyarsa ekstra ödeme yapar.

·         Bazı MSP'ler, müşterinin sözleşmeyi sonlandırmaya karar vermeleri durumunda verilerine erişmesini zorlaştırabilecek tescilli teknoloji/araçlar kullanır.

·         Bir MSP ile bir ilişki başlatmak pahalı olabilir, ancak müşterinin yeni teknolojiler satın alması gerekmediğini düşündüğünüzde yatırımın geri dönüş oranı (ROI) iyi olabilir.

·         Her MSP tüm teknolojileri ve uygulamaları destekleyemez, bu nedenle kapsam dışı hizmetleri desteklemek için alternatif bir çözüme veya hizmete ihtiyacınız olacaktır.

 

Bir MSP Ne Tür Hizmetler Sunar?

 

MSP'lerin sunabileceği hizmet türleri şunları içerir:

 

·         Yardım Masası,

·         Uç nokta yönetimi,

·         Yönetilen altyapı,

·         Yönetilen yedekleme,

·         Yönetilen uygulamalar,

·         Uç nokta güvenliği,

·         Yönetilen Microsoft 365,

·         İş VoIP'si,

·         Yönetilen baskı,

·         Veritabanı optimizasyonu/yönetimi,

·         Yönetilen bulut hizmetleri,

·         BT personeli artırma,

·         BT strateji hizmetleri,

·         Güvenlik duvarları ve kötü amaçlı yazılımdan koruma gibi kısmi veri güvenliği hizmetleri.

 

Yönetilen Hizmet Sağlayıcı (MSP) İş Modeli Nedir?

 

BT tarafından yönetilen hizmetler kavramını anlamanın iyi bir yolu, onu arıza/düzeltme hizmetleriyle karşılaştırmaktır:

 

'Tek seferlik' hizmet başına ücret yaklaşımıyla sonuçlanan arıza/düzeltme modeli yerine, günümüzde çoğu MSP, tekrarlayan gelir akışları oluşturmak ve müşteri kayıplarını azaltmaya yardımcı olan müşteri ilişkilerini derinleştirmek için bir abonelik modeli kullanmaktadır.

 

MSP’ler bir abonelik hizmetiyle çalışmaya devam etmeleri için belirli sistemlerin sorumluluğunu alır. MSP'ler sabit bir ücret karşılığında müşterilerle etkileşim kurar ve ardından hizmet düzeyi sözleşmelerinde veya SLA'larda ayrıntılı olarak açıklanan sürekli BT hizmetlerini aylık olarak sürdürürler. Aylık fiyatlandırma genellikle aşağıdaki yöntemlerden biri kullanılarak belirlenir:

 

·         Cihaz Başına: MSP'ler, yönetmeye yardımcı oldukları her cihaz için sabit bir ücret alır.

·         Kullanıcı Başına: MSP’ler, BT ihtiyaçlarını yönettikleri her kullanıcı için sabit bir ücret alır.

·         Her Şey Dahil: MSP'ler, verilen tüm hizmetler için sabit bir ücret alır.

·         Ayrıca, SLA'lar ücretlere bağlanabilir. Örneğin, daha özelleştirilmiş veya uygulamalı hizmetler için MSP fiyatlandırması, daha düşük katmanlı bir SLA kapsamındaki daha temel hizmetlerden daha yüksek olabilir.

 

MSP'lerin Acronis Cyber ​​Protect Cloud'u Seçmesinin Üç Nedeni

 

Acronis Cyber ​​Protect Cloud, yedekleme ve yeni nesil yapay zeka tabanlı kötü amaçlı yazılımdan koruma, virüsten koruma ve uç nokta koruma yönetimini tek bir çözümde birleştirir. Entegrasyon ve otomasyon, hizmet sağlayıcılar için benzersiz bir kolaylık sağlar, üretkenliği artırırken ve işletme maliyetlerini düşürürken karmaşıklığı da azaltır.

 

1.Entegre veri koruma ve siber güvenlik. Acronis Cyber ​​Protect Cloud, müşterilerinin iş sürekliliğini sağlamak için MSP'lerin ihtiyaç duyduğu yapay zeka tabanlı hepsi bir arada veri korumasını ve siber güvenliği sağlar. Sektörün en geniş uygulama, veritabanları, iş yükleri ve uç noktalarında hızlı, tam görüntü, dosya düzeyinde ve Sürekli Veri Koruma (CDP) yedekleme ve kurtarma sağlar. Yapay zeka tabanlı, proaktif kötü amaçlı yazılımdan koruma, fidye yazılımı ve kripto hırsızlığı koruması ile entegre çalışır.

 

2. MSP’ler için müşterilerine yönelik tasarlandı. En popüler RMM, PSA ve pazar çözümleri ile entegre hepsi bir arada veri koruma ve siber güvenlik platformu müşterilerin kullandıkça ödeyebilecekleri bir sisteme sahip. İşleri büyütmek için veri koruma, güvenlik, yönetim ve dosya senkronizasyonu ve paylaşımında gelişmiş hizmetler eklenebiliyor.

 

3. Size daha fazla kar marjı bırakan esnek fiyatlandırma. Tek bir platform, konsol ve aracı ile kolay ama güçlü bir yapıya sahip olunuyor. Diğer yedekleme, kurtarma ve siber güvenlik çözümlerinin aksine, çok sayıda konsolu, aracısı ve lisansı olan Acronis Cyber Protect Cloud, ayrıca esnek fiyatlandırmasıyla da MSP'lere daha fazla kar marjı bırakıyor.

 

İş Ortağımız olmak İster misiniz?
Siz de iş ortağımız olun, başarı ve kazanç dolu bir geleceğe birlikte yelken açalım.