Günümüzün dijital pazarında, tüm teknolojik gelişmeler ve her yönden ortaya çıkan trendler ile rekabet hiç bu kadar zorlu olmamıştı. Rekabetin yanı sıra işletmeler, bilgisayar korsanlarının ve yaşanılan veri ihlallerinin de şirket gelirleri üzerindeki potansiyel etkisinin gün geçtikçe daha net farkına varırken başta daha iyi güvenlik çözümleri olmak üzere birçok dijital iş uygulamasına da ihtiyaç duyuyor. Dijital iş uygulamalarının en iyi performansı sunması için işletmelerin güncelliklerini koruması ve gelir artışını artırmaya, maliyetleri düşürmeye ve müşteri deneyimini iyileştirmeye yardımcı olan gelişmeleri benimsemesi ise bu süreç yönetiminde önemini koruyor.

 

Dijital İşletme Nedir?

 

Ürünlerini ve hizmetlerini pazarlamak için dijitalleştirme ve teknolojik çözümleri kullanan işletmeler günümüzde dijital işletme olarak ele alınıyor. Başarılı bir dijital işletme, pazarının ihtiyaçlarına ve gereksinimlerine hızla uyum sağlayabiliyorken küçük ve büyük şirketlere her zaman yeni zorluklar sunan bir sektörde yenilik yapmak ve büyümek için çeşitli teknolojik kaynakları ve iş araçlarını kullanıyor. Dijital işletmeler faaliyet göstermek ve büyümek için teknolojiye güveniyorken sektörlere bağlı olarak;

 

·         İş akışlarını otomatikleştirmek için üretkenlik uygulamalarını ve görev yönetim sistemlerini kullanma,

·         Müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zekadan yararlanma,

·         İş zekasını geliştirmek için veri yakalama gibi çabalar için dijital iş uygulamalarına ihtiyaç duyuyor.

 

Dijital bir işletme olmak, çalışan deneyiminden müşteri hizmetlerine, back-end bakımına ve yönetimine kadar kuruluşların her bölümünü etkiliyor.

 

Dijitalleşme İşletmelere Neler Kazandırıyor?

 

Bir işletmeyi dijital bir işletmeye dönüştürmenin sayısız avantajı bulunuyor. Kuruluşların etkinliğini ve verimliliğini artırmanın yanı sıra üretkenliği de artıran dijitalleşme;

 

1. Üretkenliği artırıyor. Manuel süreçleri otomatikleştirmenin büyük bir etkisi olan dijitalleşmede, minimum hata ve hızlı operasyonel süreçler gelişiyor.

 

2. Daha düşük işletme maliyetleri sağlıyor. Her işletmenin temel amacı zamandan ve paradan tasarruf etmektir. Manuel işlemleri ve rutin görevleri yapmak ise son derece zaman alıcıyken otomatik tekniklerden nispeten daha yavaş gelişiyor. Verimsiz süreçlerin şirketlere gelirlerinin önemli bir bölümüne mal olabileceği bilinen bir gerçeği de yansıtıyor. İşlemler otomatik olarak yapıldığında hata olasılığı daha düşük oluyor, daha verimli ve daha ucuz iş süreçleri gerçekleşiyor.

 

3. Yüksek kalite ve tutarlılık sağlıyor. Dijital bir işletmeye sahip olmanın en büyük avantajı, tüm işlemlerin tutarlı bir şekilde yapılmasını garanti edebilmesidir. İşlemler üzerinde yüksek kaliteli çıktılar da sağlıyor.

 

4. Yönetim kabiliyeti ve güvenilirlik katıyor. Dijital iş hizmetleri tutarlı çalışmalar sunar ve kullanıcının bunlara güvenmesini sağlar. İşletmenin yönetimine kolaylık sunmasının yanı sıra müşterilere güvenilir prosedürler ve yöntemler verilmesine yardımcı olur.

 

Dijital İşletmenin Bileşenleri

 

Bir işletmeyi dijitalleştirmek için işletmenin sahip olması gereken bazı temel bileşenler vardır.

 

1. Yapay Zeka: Dijital işletmelerde en verimli yöntemlerden biri olarak kabul ediliyor. Kuruluşların müşterilerin isteklerini ve iş çıktılarını daha hızlı tahmin etmelerine vb. yardımcı oluyor. Neler olduğunu tespit edebilir ve nedenlerini hesaplayabiliyor. Ayrıca ortaya çıkan herhangi bir sorun için en uygun çözümleri sunuyor.

 

2. Nesnelerin İnterneti: Nesnelerin İnterneti ya da IoT, akıllı ürünler geliştirmeye yardımcı oluyor. Ayrıca 5G internetin gelişi işletmelerin hedeflerine daha hızlı ulaşmasına neden olurken süreçlerin verimliliğini artırmaya da olanak tanıyor.

 

3. Dijital Mühendislik: Bu teknoloji, müşterilerin yolculuklarını dönüştürmede hayati bir rol oynuyor. Ayrıca, yeni markaların ve teknolojilerin piyasaya sürülmesine yardımcı olacak hızlı inovasyona olanak tanıyor.

 

Başarılı Bir Dijital İşletme Olma Adımları

 

Dijital bir işi yönetmek, yeni teknolojilere ve stratejilere uyum sağlamak için çok çaba gerektiriyor. Ancak bu tür bir inovasyon, daha verimli süreçleri hedeflemenize ve tüketicilerinize benzersiz ürün ve hizmetler sunmanıza yardımcı olacaktır.

 

Bu nedenle, başarılı bir dijital işletmeye sahip olmanız için 5 öneriyi aşağıda listeledik.

 

1. 360º online mevcudiyet: Tüketiciler işletmenizi birden fazla kanaldan tanıyabileceğinden markanız, tonunuz ve görsel kimliğiniz arasındaki tutarlılığı ve bütünlüğü korumak çok önemlidir.

 

2. Müşterilerle iletişim: Müşterilerle iletişim kurmanın yenilikçi ve etkili yollarını bulmak, dijital işletmeler için çok önemlidir. Çoğu zaman, potansiyel müşteriler ihtiyaç duydukları bilgileri web sitesinde veya sosyal medyada bulacaklardır; ancak bazıları bunun yeterli olmadığını veya ilgi çekici olmadığını düşünebilir. Bu nedenle ideal olan, onlarla etkili ve akılda kalıcı bir şekilde iletişim kurmak için geniş kanal seçimini kullanmaktır.

 

3. Özelleştirilmiş deneyim: ERP (Kurumsal Kaynak Planlama), CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) ve BPM (İş Süreçleri Yönetimi) gibi birçok dijital araçtan oluşturulan veriler, müşterilerin ihtiyaçları, ilgi alanları, tercihleri ​​ve davranışları hakkında bilgi veriyor. Bu bilgiler, her bir kişiye özel teklifler sunarak ve önceki ihtiyaçlarına göre farklı hizmetler sunarak müşterilerin site, blog veya e-ticaret işletmenizdeki deneyimlerini kişiselleştirmelerine yardımcı oluyor.

 

4. Otomasyon: Kaynakları optimize etmek ve tekrarlayan görevleri daha verimli hale getirmek için farklı departmanlarda otomasyon araçlarını birleştirmek, şirketler için son derece değerli bir süreçtir.

 

5. Yeni satın alma seçenekleri: Kullanıcılar için satın alma kararını teşvik eden ve hızlandıran araçların kullanımı sayesinde şirketler, markayı bilmeyen potansiyel müşterilere tekliflerini genişletmek için bu platformları kullanabilir.

 

Tüm bunları akılda tutarak, hepsi bir arada entegre bir dijital platformun aynı arayüzde CRM, faturalandırma, e-ticaret, analitik, BPM, ECM, iş atama ve seçim gibi araçları nasıl çalıştırabileceğine de odaklanmak gerekiyor.

 

Bu nedenle finans, lojistik, envanter, pazarlama, yönetim, insan kaynakları, satış ve daha pek çok konuyla ilgili görevler tek bir araçla yapılabilir, yönetilebilir ve dijitalleştirilebilir.

 

Neden Logosoft ile Dijital İş Uygulamalarına İhtiyacınız Var?

 

Bugün hemen hemen tüm sektörlerde dijital iş uygulamaları kullanılıyor. Artık her şey dijital dünyada var edilmiş durumda ve tüm sistemler dijital halde. Bu yüzden dijital iş uygulamalarını kullanan şirketlerin büyüme potansiyeli daha yüksek görünüyor. Ancak dijital iş uygulamaları doğru şekilde kullanılırsa, bir şirketin büyümesi konusunda büyük bir adım atılmış oluyor. Tüm dünyada ve her sektörde kullanılan dijital iş uygulamalarının şirketinizin büyümesine doğrudan katkıda bulunması için 30 yıllık tecrübemizle sizlere hizmet sunuyoruz.

İş Ortağımız olmak İster misiniz?
Siz de iş ortağımız olun, başarı ve kazanç dolu bir geleceğe birlikte yelken açalım.