Günümüzün dijital
pazarında, tüm teknolojik gelişmeler ve her yönden ortaya çıkan trendler ile
rekabet hiç bu kadar zorlu olmamıştı. Rekabetin yanı sıra işletmeler,
bilgisayar korsanlarının ve yaşanılan veri ihlallerinin de şirket gelirleri
üzerindeki potansiyel etkisinin gün geçtikçe daha net farkına varırken başta
daha iyi güvenlik çözümleri olmak üzere birçok dijital iş uygulamasına da
ihtiyaç duyuyor. Dijital iş uygulamalarının en iyi performansı sunması için işletmelerin
güncelliklerini koruması ve gelir artışını artırmaya, maliyetleri düşürmeye ve
müşteri deneyimini iyileştirmeye yardımcı olan gelişmeleri benimsemesi ise bu
süreç yönetiminde önemini koruyor.
Dijital İşletme
Nedir?
Ürünlerini ve
hizmetlerini pazarlamak için dijitalleştirme ve teknolojik çözümleri kullanan
işletmeler günümüzde dijital işletme olarak ele alınıyor. Başarılı bir dijital
işletme, pazarının ihtiyaçlarına ve gereksinimlerine hızla uyum
sağlayabiliyorken küçük ve büyük şirketlere her zaman yeni zorluklar sunan bir
sektörde yenilik yapmak ve büyümek için çeşitli teknolojik kaynakları ve iş
araçlarını kullanıyor. Dijital işletmeler
faaliyet göstermek ve büyümek için teknolojiye güveniyorken sektörlere bağlı
olarak;
·
İş akışlarını otomatikleştirmek için üretkenlik
uygulamalarını ve görev yönetim sistemlerini kullanma,
·
Müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zekadan
yararlanma,
·
İş zekasını geliştirmek için veri yakalama gibi
çabalar için dijital iş uygulamalarına ihtiyaç duyuyor.
Dijital bir işletme
olmak, çalışan deneyiminden müşteri hizmetlerine, back-end bakımına ve
yönetimine kadar kuruluşların her bölümünü etkiliyor.
Dijitalleşme
İşletmelere Neler Kazandırıyor?
Bir işletmeyi dijital
bir işletmeye dönüştürmenin sayısız avantajı bulunuyor. Kuruluşların
etkinliğini ve verimliliğini artırmanın yanı sıra üretkenliği de artıran
dijitalleşme;
1. Üretkenliği artırıyor. Manuel süreçleri
otomatikleştirmenin büyük bir etkisi olan dijitalleşmede, minimum hata ve hızlı
operasyonel süreçler gelişiyor.
2. Daha düşük işletme
maliyetleri sağlıyor. Her işletmenin temel amacı zamandan ve paradan
tasarruf etmektir. Manuel işlemleri ve rutin görevleri yapmak ise son derece
zaman alıcıyken otomatik tekniklerden nispeten daha yavaş gelişiyor. Verimsiz
süreçlerin şirketlere gelirlerinin önemli bir bölümüne mal olabileceği bilinen
bir gerçeği de yansıtıyor. İşlemler otomatik olarak yapıldığında hata olasılığı
daha düşük oluyor, daha verimli ve daha ucuz iş süreçleri gerçekleşiyor.
3. Yüksek kalite ve tutarlılık
sağlıyor. Dijital bir işletmeye sahip olmanın en büyük
avantajı, tüm işlemlerin tutarlı bir şekilde yapılmasını garanti edebilmesidir.
İşlemler üzerinde yüksek kaliteli çıktılar da sağlıyor.
4. Yönetim kabiliyeti
ve güvenilirlik katıyor. Dijital iş hizmetleri tutarlı çalışmalar sunar ve
kullanıcının bunlara güvenmesini sağlar. İşletmenin yönetimine kolaylık
sunmasının yanı sıra müşterilere güvenilir prosedürler ve yöntemler verilmesine
yardımcı olur.
Dijital İşletmenin
Bileşenleri
Bir işletmeyi
dijitalleştirmek için işletmenin sahip olması gereken bazı temel bileşenler
vardır.
1. Yapay Zeka: Dijital işletmelerde
en verimli yöntemlerden biri olarak kabul ediliyor. Kuruluşların müşterilerin
isteklerini ve iş çıktılarını daha hızlı tahmin etmelerine vb. yardımcı oluyor.
Neler olduğunu tespit edebilir ve nedenlerini hesaplayabiliyor. Ayrıca ortaya
çıkan herhangi bir sorun için en uygun çözümleri sunuyor.
2. Nesnelerin
İnterneti: Nesnelerin İnterneti ya da IoT, akıllı ürünler
geliştirmeye yardımcı oluyor. Ayrıca 5G internetin gelişi işletmelerin
hedeflerine daha hızlı ulaşmasına neden olurken süreçlerin verimliliğini
artırmaya da olanak tanıyor.
3. Dijital
Mühendislik: Bu teknoloji, müşterilerin yolculuklarını
dönüştürmede hayati bir rol oynuyor. Ayrıca, yeni markaların ve teknolojilerin
piyasaya sürülmesine yardımcı olacak hızlı inovasyona olanak tanıyor.
Başarılı Bir Dijital
İşletme Olma Adımları
Dijital bir işi
yönetmek, yeni teknolojilere ve stratejilere uyum sağlamak için çok çaba
gerektiriyor. Ancak bu tür bir inovasyon, daha verimli süreçleri hedeflemenize
ve tüketicilerinize benzersiz ürün ve hizmetler sunmanıza yardımcı olacaktır.
Bu nedenle, başarılı
bir dijital işletmeye sahip olmanız için 5 öneriyi aşağıda listeledik.
1. 360º online
mevcudiyet: Tüketiciler işletmenizi birden fazla kanaldan
tanıyabileceğinden markanız, tonunuz ve görsel kimliğiniz arasındaki
tutarlılığı ve bütünlüğü korumak çok önemlidir.
2. Müşterilerle
iletişim: Müşterilerle iletişim kurmanın yenilikçi ve etkili
yollarını bulmak, dijital işletmeler için çok önemlidir. Çoğu zaman, potansiyel
müşteriler ihtiyaç duydukları bilgileri web sitesinde veya sosyal medyada
bulacaklardır; ancak bazıları bunun yeterli olmadığını veya ilgi çekici
olmadığını düşünebilir. Bu nedenle ideal olan, onlarla etkili ve akılda kalıcı
bir şekilde iletişim kurmak için geniş kanal seçimini kullanmaktır.
3. Özelleştirilmiş
deneyim: ERP (Kurumsal Kaynak Planlama), CRM (Müşteri
İlişkileri Yönetimi) ve BPM (İş Süreçleri Yönetimi) gibi birçok dijital araçtan
oluşturulan veriler, müşterilerin ihtiyaçları, ilgi alanları, tercihleri ve
davranışları hakkında bilgi veriyor. Bu bilgiler, her bir kişiye özel teklifler
sunarak ve önceki ihtiyaçlarına göre farklı hizmetler sunarak müşterilerin
site, blog veya e-ticaret işletmenizdeki deneyimlerini kişiselleştirmelerine
yardımcı oluyor.
4. Otomasyon: Kaynakları optimize
etmek ve tekrarlayan görevleri daha verimli hale getirmek için farklı
departmanlarda otomasyon araçlarını birleştirmek, şirketler için son derece değerli
bir süreçtir.
5. Yeni satın alma
seçenekleri: Kullanıcılar için satın alma kararını teşvik eden ve
hızlandıran araçların kullanımı sayesinde şirketler, markayı bilmeyen
potansiyel müşterilere tekliflerini genişletmek için bu platformları kullanabilir.
Tüm bunları akılda
tutarak, hepsi bir arada entegre bir dijital platformun aynı arayüzde CRM, faturalandırma,
e-ticaret, analitik, BPM, ECM, iş atama ve seçim gibi araçları nasıl
çalıştırabileceğine de odaklanmak gerekiyor.
Bu nedenle finans,
lojistik, envanter, pazarlama, yönetim, insan kaynakları, satış ve daha pek çok
konuyla ilgili görevler tek bir araçla yapılabilir, yönetilebilir ve
dijitalleştirilebilir.
Neden Logosoft ile Dijital İş Uygulamalarına
İhtiyacınız Var?
Bugün hemen hemen tüm
sektörlerde dijital iş uygulamaları kullanılıyor. Artık her şey dijital dünyada
var edilmiş durumda ve tüm sistemler dijital halde. Bu yüzden dijital iş
uygulamalarını kullanan şirketlerin büyüme potansiyeli daha yüksek görünüyor. Ancak
dijital iş uygulamaları doğru şekilde kullanılırsa, bir şirketin büyümesi
konusunda büyük bir adım atılmış oluyor. Tüm dünyada ve her sektörde kullanılan
dijital iş uygulamalarının şirketinizin büyümesine doğrudan katkıda bulunması
için 30 yıllık tecrübemizle sizlere hizmet sunuyoruz.