SAP Business One, orta ölçekli işletmeler için tasarlanmış, daha yüksek
kontrol imkanı sağlayan tam donanımlı bir ERP sistemidir. SAP Business One
sistemi sayesinde işletmeler yazılım süreçlerini birbirine bağlar, modernize
eder ve işletmenizle birlikte büyümeye olanak tanır. Finans, müşteri ilişkileri
yönetimi, depolama ve üretim yönetimi, satın alma ve tedarik yönetimi,
raporlama ve analitik için fonksiyonel modüllere sahip olan sistem, SAP
Business One 10.0 son sürümü ile yeni özellikler ve platform geliştirmelerine
ağırlık veriyor.
SAP Business One 10.0 Yenilikleri Nelerdir?
Son sürümün en dikkat çekici noktalarından biri kullanım kolaylığı, maliyet
yönetimi ve bulut üzerinde çalışma yeteneği oldu. Kullanıcılara daha rahat
kullanılabilirlik, daha iyi güvenlik ve daha sağlam platform kararlığı
sağlamayı hedeflerken daha uygulanabilir ve maliyet avantajlı modeller de
sunabiliyor.
SAP'nin yeni 10.0 sürümüyle hedefi ağırlıklı olarak SAP Business One'ın dijital
merkezinin zenginleştirilmesi ve geliştirilmesi olmuştur. SAP Business One'ın
kullanılabilirliği ve genişletilebilirliği iyileştirilirken temel olarak iş
süreçlerini de düzene sokmaya odaklanıyorlar.
SAP Business One 10.0’da güncellenen konu başlıkları aşağıdaki gibidir.
1.
Web İstemcisi,
2.
Yönetim,
3.
Satış, satın alma ve
hizmet,
4.
Finansal yönetim,
5.
Proje yönetimi,
6.
Envanter ve dağıtım,
7.
Muhataplar,
8.
Çapraz modül konuları,
9.
Platform ve genişletilebilirlik,
10.
Yaşam döngüsü yönetimi.
Bu konu başlıkları doğrultusunda kullanıcılar için önemli olabilecek
başlıkların detayına inildiğinde platform ve genişletilebilirlik
özelliğinin güncellenmesi önem arz ediyor. Bu önemli güncellemelerle önceki
sürümlerde kullanıcılar, OneDrive’ın yalnızca bazı özellikleriyle entegre
olabiliyorken şimdi kuruluşların Microsoft Office 365 kullanırken ekstra
eklentilere duyduğu ihtiyacı tamamen ortadan kaldırıyor. SAP Business One 10.0
sürümünün özellikle Microsoft Office 365 ve OneDrive ile bu yeni entegrasyonu
sayesinde belge düzenlemeleri ve raporlar gibi birçok kullanıcı verisinin
Microsoft uygulamalarına aktarılmasına olanak tanıyor. Ayrıca son sürümün
şablon yönetimi, raporlama ve belge yönetiminde de daha fazla esneklik
sağlayarak çalışmayı kolaylaştırması amaçlandı. Bu sayede büyük oranda otomatik
yöntemler ile geçmiş SAP Business sürümlerinden daha hızlı, daha ulaşılabilir
ve daha kolay kullanılabilir çalışma yöntemleri manuel çalışma yöntemlerinin
yerini alıyor.
Proje yönetimi özelliği için SAP
Business One 10.0 versiyonu ile Gantt şemalarının etkileşimi, kolaylığı ve
görsel planlaması geliştirildi. Proje yönetimi özelliğinde Gantt çizelgeleri daha
interaktif hale getirildi ve projelerin kolayca kısaltılmasına,
genişletilmesine ve çizelgeden taşınmasına olanak verildi. Bu kapsamda Gantt
grafikleri artık statik genel bakış aracı olarak değil, dinamik proje planlama
aracı olarak kullanıma sunuluyor.
Finansal raporlarda SAP Business One 10.0
sürümüyle birlikte detaya inme gibi işlevler iyileştirildi. Hesap
ayrıntılarına, ilgili hesapların hesap bakiyelerine ve diğer detaylı bilgilere
artık doğrudan ve daha rahat erişilebiliyor, bu sayede de şeffaflık ve
kullanılabilirlik seviyesinde artış gözlemleniyor. Yer alan yerelleştirmelerde
belirli şubelerin kar ve zarar tablolarını ya da bilançolarını da daha rahat
inceleme ve belirli şubelere göre filtreleme imkanı sunuluyor.
Web İstemcisi özelliği, SAP Business One 10.0
kullanıcı tanımlı nesneler, tablolar, alanlar ve kendi analiz işlevleriyle yalnızca
SAP HANA sürümü için SAP Fiori tasarım ilkelerini temel almaktadır. Kullanılabilirlik
konusunda ise önemli bir gelişme olarak Fiori tarzı kullanılırken yeni
kullanıcı arayüzü geliştirilmiştir. Bu kullanıcı arayüzünde, şirket adı ve
kayıtlı kullanıcılar hakkındaki bilgilerin daha net bir şekilde görüntülenmesini
sağlamanın yanı sıra, kurumsal şirketlerin veri tabanları ve kullanıcıları
arasında daha hızlı geçiş yapmalarına imkan sağlamak için iyileştirmeler yapılmıştır.
Özellikle çok sayıda belge yazdırırken kullanıcıların kullanım kolaylığını,
işlevselliğini ve üretkenliğini artırmak için daha çok geliştirilmiş seçim
kriterleriyle belge yazdırmada birçok iyileştirme yapılmıştır. Bu iyileştirmelerle
birlikte tek seferde birden fazla hizmet çağrısını ya da hizmet sözleşmesini
e-posta olarak gönderme ve yazdırabilme imkanı sağlanmıştır. Kullanıcıların onay
prosedürlerini basitleştirmek, kullanılabilirliği geliştirmek ve esnekliği
artırmak için onay sürecinde düzenlemeler yapılmıştır. Biçimlendirilmiş
aramaların, filtrelerin ve kullanıcı tanımlı değerlerin uygulanmasında da daha
fazla seçenek ve esneklik için biçimlendirilmiş arama optimizasyonu
sağlanmıştır.
SAP Business One 10.0 Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
SAP Business One sistemine gelen son 10.0 versiyonunun en büyük
avantajlarının başında kullanıcılar için kullanım kolaylığı geliyor. Bunun
dışında şirket içinde sağladığı faydaların bazıları şu şekilde sıralanabilir:
·
Dahili veri güvenliği
politikalarına uyumluluk imkanı,
·
Verilere doğrudan erişim
ve maksimum kontrol imkanı,
·
İş sürecini daha verimli
bir şekilde özelleştirme ve genişletme,
·
Dahili donanım, mevcut BT
altyapısından ve kaynaklarından yararlanma imkanı,
·
Sürekli lisanslama (Daha
yüksek ön maliyet ancak uzun vadede daha iyi toplam maliyet fırsatı),[ES1]
·
Düzenli internet
erişimine daha az bağımlılık.
Bulut teknolojileri için sağlayacağı faydalar:
·
Kolay ve uygun maliyetli kullanım
imkanı,
·
Her yerden ve her zaman ulaşılabilir,
güvenli tarayıcı tabanlı erişim,
·
Kurum içi BT çalışanlarından
bağımsız en güncel ve verimli işlevselliğe erişim,
·
Abonelik lisansı,
·
Web tarayıcısında kritik
iş fonksiyonlarının kolaylıkla yönetilebilmesi imkanı.
Mobil uygulamada sağlayacağı faydalar:
·
Verilerin her yerden
görüntülenmesi ve güncellenmesi gereken zamanlar için anında erişim imkanı,
·
Entegre analitik sistem
sayesinde gerçek zamanlı karar verme ve aksiyon alma imkanı,
·
Kapsamlı satış ve servis
fonksiyonları,
·
Üretkenliğin devamlılığı.
SAP Business One, KOBİ'ler için özel olarak tasarlanmış, uygun fiyatlı, uçtan uca eksiksiz bir ERP çözümüdür. Sadece bu yüksek seviye gereksinimleri Logosoft’un sektördeki 30 yılı aşkın tecrübesiyle karşılamak için bize ulaşın.