SAP Business One, orta ölçekli işletmeler için tasarlanmış, daha yüksek kontrol imkanı sağlayan tam donanımlı bir ERP sistemidir. SAP Business One sistemi sayesinde işletmeler yazılım süreçlerini birbirine bağlar, modernize eder ve işletmenizle birlikte büyümeye olanak tanır. Finans, müşteri ilişkileri yönetimi, depolama ve üretim yönetimi, satın alma ve tedarik yönetimi, raporlama ve analitik için fonksiyonel modüllere sahip olan sistem, SAP Business One 10.0 son sürümü ile yeni özellikler ve platform geliştirmelerine ağırlık veriyor.
SAP Business One 10.0 Yenilikleri Nelerdir?
Son sürümün en dikkat çekici noktalarından biri kullanım kolaylığı, maliyet yönetimi ve bulut üzerinde çalışma yeteneği oldu. Kullanıcılara daha rahat kullanılabilirlik, daha iyi güvenlik ve daha sağlam platform kararlığı sağlamayı hedeflerken daha uygulanabilir ve maliyet avantajlı modeller de sunabiliyor.
SAP'nin yeni 10.0 sürümüyle hedefi ağırlıklı olarak SAP Business One'ın dijital merkezinin zenginleştirilmesi ve geliştirilmesi olmuştur. SAP Business One'ın kullanılabilirliği ve genişletilebilirliği iyileştirilirken temel olarak iş süreçlerini de düzene sokmaya odaklanıyorlar.
SAP Business One 10.0’da güncellenen konu başlıkları aşağıdaki gibidir.
1. Web İstemcisi,
2. Yönetim,
3. Satış, satın alma ve hizmet,
4. Finansal yönetim,
5. Proje yönetimi,
6. Envanter ve dağıtım,
7. Muhataplar,
8. Çapraz modül konuları,
9. Platform ve genişletilebilirlik,
10. Yaşam döngüsü yönetimi.
Bu konu başlıkları doğrultusunda kullanıcılar için önemli olabilecek başlıkların detayına inildiğinde platform ve genişletilebilirlik özelliğinin güncellenmesi önem arz ediyor. Bu önemli güncellemelerle önceki sürümlerde kullanıcılar, OneDrive’ın yalnızca bazı özellikleriyle entegre olabiliyorken şimdi kuruluşların Microsoft Office 365 kullanırken ekstra eklentilere duyduğu ihtiyacı tamamen ortadan kaldırıyor. SAP Business One 10.0 sürümünün özellikle Microsoft Office 365 ve OneDrive ile bu yeni entegrasyonu sayesinde belge düzenlemeleri ve raporlar gibi birçok kullanıcı verisinin Microsoft uygulamalarına aktarılmasına olanak tanıyor. Ayrıca son sürümün şablon yönetimi, raporlama ve belge yönetiminde de daha fazla esneklik sağlayarak çalışmayı kolaylaştırması amaçlandı. Bu sayede büyük oranda otomatik yöntemler ile geçmiş SAP Business sürümlerinden daha hızlı, daha ulaşılabilir ve daha kolay kullanılabilir çalışma yöntemleri manuel çalışma yöntemlerinin yerini alıyor.
Proje yönetimi özelliği için SAP Business One 10.0 versiyonu ile Gantt şemalarının etkileşimi, kolaylığı ve görsel planlaması geliştirildi. Proje yönetimi özelliğinde Gantt çizelgeleri daha interaktif hale getirildi ve projelerin kolayca kısaltılmasına, genişletilmesine ve çizelgeden taşınmasına olanak verildi. Bu kapsamda Gantt grafikleri artık statik genel bakış aracı olarak değil, dinamik proje planlama aracı olarak kullanıma sunuluyor.
Finansal raporlarda SAP Business One 10.0 sürümüyle birlikte detaya inme gibi işlevler iyileştirildi. Hesap ayrıntılarına, ilgili hesapların hesap bakiyelerine ve diğer detaylı bilgilere artık doğrudan ve daha rahat erişilebiliyor, bu sayede de şeffaflık ve kullanılabilirlik seviyesinde artış gözlemleniyor. Yer alan yerelleştirmelerde belirli şubelerin kar ve zarar tablolarını ya da bilançolarını da daha rahat inceleme ve belirli şubelere göre filtreleme imkanı sunuluyor.
Web İstemcisi özelliği, SAP Business One 10.0 kullanıcı tanımlı nesneler, tablolar, alanlar ve kendi analiz işlevleriyle yalnızca SAP HANA sürümü için SAP Fiori tasarım ilkelerini temel almaktadır. Kullanılabilirlik konusunda ise önemli bir gelişme olarak Fiori tarzı kullanılırken yeni kullanıcı arayüzü geliştirilmiştir. Bu kullanıcı arayüzünde, şirket adı ve kayıtlı kullanıcılar hakkındaki bilgilerin daha net bir şekilde görüntülenmesini sağlamanın yanı sıra, kurumsal şirketlerin veri tabanları ve kullanıcıları arasında daha hızlı geçiş yapmalarına imkan sağlamak için iyileştirmeler yapılmıştır.
Özellikle çok sayıda belge yazdırırken kullanıcıların kullanım kolaylığını, işlevselliğini ve üretkenliğini artırmak için daha çok geliştirilmiş seçim kriterleriyle belge yazdırmada birçok iyileştirme yapılmıştır. Bu iyileştirmelerle birlikte tek seferde birden fazla hizmet çağrısını ya da hizmet sözleşmesini e-posta olarak gönderme ve yazdırabilme imkanı sağlanmıştır. Kullanıcıların onay prosedürlerini basitleştirmek, kullanılabilirliği geliştirmek ve esnekliği artırmak için onay sürecinde düzenlemeler yapılmıştır. Biçimlendirilmiş aramaların, filtrelerin ve kullanıcı tanımlı değerlerin uygulanmasında da daha fazla seçenek ve esneklik için biçimlendirilmiş arama optimizasyonu sağlanmıştır.
SAP Business One 10.0 Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
SAP Business One sistemine gelen son 10.0 versiyonunun en büyük avantajlarının başında kullanıcılar için kullanım kolaylığı geliyor. Bunun dışında şirket içinde sağladığı faydaların bazıları şu şekilde sıralanabilir:
· Dahili veri güvenliği politikalarına uyumluluk imkanı,
· Verilere doğrudan erişim ve maksimum kontrol imkanı,
· İş sürecini daha verimli bir şekilde özelleştirme ve genişletme,
· Dahili donanım, mevcut BT altyapısından ve kaynaklarından yararlanma imkanı,
· Sürekli lisanslama (Daha yüksek ön maliyet ancak uzun vadede daha iyi toplam maliyet fırsatı),[ES1]
· Düzenli internet erişimine daha az bağımlılık.
Bulut teknolojileri için sağlayacağı faydalar:
· Kolay ve uygun maliyetli kullanım imkanı,
· Her yerden ve her zaman ulaşılabilir, güvenli tarayıcı tabanlı erişim,
· Kurum içi BT çalışanlarından bağımsız en güncel ve verimli işlevselliğe erişim,
· Abonelik lisansı,
· Web tarayıcısında kritik iş fonksiyonlarının kolaylıkla yönetilebilmesi imkanı.
Mobil uygulamada sağlayacağı faydalar:
· Verilerin her yerden görüntülenmesi ve güncellenmesi gereken zamanlar için anında erişim imkanı,
· Entegre analitik sistem sayesinde gerçek zamanlı karar verme ve aksiyon alma imkanı,
· Kapsamlı satış ve servis fonksiyonları,
· Üretkenliğin devamlılığı.
SAP Business One, KOBİ'ler için özel olarak tasarlanmış, uygun fiyatlı, uçtan uca eksiksiz bir ERP çözümüdür. Sadece bu yüksek seviye gereksinimleri Logosoft’un sektördeki 30 yılı aşkın tecrübesiyle karşılamak için bize ulaşın.