Bize biraz Hun Perakende’den bahseder misiniz?

Hun Perakende, MİNT markasıyla konut üretiyor. İstanbul merkezli bir firma. Şirketimiz aynı zamanda BP'nin Taşıtmatik distribütörü.

Buna ek olarak, MİNT Flats diye adlandırdığımız ürettiğimiz konutlarda, bu konutları biz aynı zamanda yönetiyoruz ve işletiyoruz. Bu da şirketimizin şu anda üçüncü iş kolu olarak devam ediyor.

BDDK'dan bir finansman şirketinin kuruluşuyla ilgili izin aldık, MİNT Finansman A.Ş. Ana düsturumuz işi perakende yapmak, toptan değil. Dolayısıyla, bir işi perakende yapıyorsanız kesinlikle dijital platformda yapmanız gerekiyor.

 

Dijital Dönüşüm yolculuğunuzda kullanacağınız altyapıyı ve işbirliklerini nasıl seçtiniz?

Dijital dönüşüm, perakende alanında iş yapan bir firmanın olmazsa olmazı, vizyonunda olması gerekiyor. Dijital dönüşüm için iş birliği yapacağımız firma da tabii ki globaldeki stratejik en iyi iş ortağı olarak nitelendireceğimiz SAP Business One.

Logosoft'u seçmedeki en önemli etken de, SAP Business One'la entegre çalışırsak, iyi bir iş ortaklığı geliştirirsek, akabinde de sağlıklı bir şekilde süreçleri yönetebiliriz, bütün çözüm önerilerimize ve geliştirme taleplerimize olumlu anlamda bizim vizyonumuzla doğru bir şekilde yaklaşıp cevap verebilirler, karşılıklı tarafların birbirine değer vermesiyle sonuçlanır diye düşünmemiz oldu. Bizim her zaman en önde gelen müşteri memnuniyeti.

Bu süreçlerin olumlu olarak dijital dönüşümle iyileşmesi, müşteri memnuniyeti tarafında da olumlu geri dönüşlere sebep oldu. Aynı zamanda çalışma arkadaşlarımızın çalışırkenki motivasyonlarını dijital dönüşümle daha da artırdıklarını görmek bizi çok memnun etti. Biz bunu, aslına bakarsanız, şöyle değerlendiriyoruz. İyi bir stratejik ve iyi bir iş ortaklığıyla tarafların karşılıklı olarak birbirlerine değer katması.

 

Hun Perakende, SAP Business One projesinin hızlı şekilde büyümesini nasıl tanımlarsınız.

Beni en çok etkileyen, o dönemde Hun Perakende'de çok güçlü bir üst yönetim iradesi vardı projede ve gerçekten çok katılımcı oldular.

Ben zaten projenin en büyük başarısının nedenlerinden birinin de bu olduğunu düşünüyorum. Hem iletişimi çözecek hem altyapıyı çözecek hem güvenlik, yedekleme konularını çözecek uçtan uca bir çözüm arayışı içerisindeydiler. Biz kademeli olarak orada gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla bütün bu servisleri devreye aldık.

 

Bu projede Binsal’ın neler yatığından biraz bahseder misiniz?

Binsal, otuzuncu yılına yaklaşmış bir sistem entegratör şirketi. Müşterilerimizin hem iş süreçlerinin yönetilmesi hem de iş süreçlerinin teknoloji desteğiyle dijital dönüşüme uğratılması ve bu transformasyon sırasında kendilerine rehberlik hizmeti sunmak, temel görev alanımız içerisinde. Alışılagelmiş diğer müşterilerden ayıran önemli özelliklerden bir tanesi son kullanıcıya, yani tüketiciye sürekli dokunuyor. Dolayısıyla, tüketici tarafında oluşması muhtemel sorunların anında ve yüksek hızda çözülmesi lazım.

 SAP Business One'ın önemli özelliği, standart bir ERP programından ayrışmaya başladığı nokta. İçerisinde başarıya ulaşmış iş modelleri halihazırda kurulu olarak geliyor. Dolayısıyla, organizasyonun iş yapış biçimini bozmadan ama hızlandırarak bu süreçlere uyarlayabiliyoruz. İkincisi, entegrasyona son derece açık bir sistem SAP Business One.

 Hun Perakende'de de aslında gerçekleştirdiğimiz proje tam anlamıyla bir entegrasyon projesi.

 

SAP Business One’ı şirketinizde nasıl konumlandırıyorsunuz?

Açıkçası SAP Business One bizim hem gelecekteki vizyonumuzu karşılayacak hem de büyüyen organizasyonu destekleyecek bir yapıydı. Gerçekten iyi bir iş birliğiyle bu dijitalleşme sürecini birlikte aştık diye düşünüyorum.

 

Dijitalleşmenin şirketler için önemi nedir?

Günümüzde rekabet edebilmek için mutlaka bu teknolojilerle çalışmak lazım, mutlaka tüm süreçleri dijital ortama taşımak lazım. Biz de Logosoft olarak, Hun Perakende'de olduğu gibi, bu süreçte işletmelere yol arkadaşı olmak istiyoruz. 

İş Ortağımız olmak İster misiniz?
Siz de iş ortağımız olun, başarı ve kazanç dolu bir geleceğe birlikte yelken açalım.