Bize biraz Hun Perakende’den bahseder misiniz?
Hun Perakende, MİNT markasıyla konut
üretiyor. İstanbul merkezli bir firma. Şirketimiz aynı zamanda BP'nin
Taşıtmatik distribütörü.
Buna ek olarak, MİNT Flats diye
adlandırdığımız ürettiğimiz konutlarda, bu konutları biz aynı zamanda yönetiyoruz
ve işletiyoruz. Bu da şirketimizin şu anda üçüncü iş kolu olarak devam ediyor.
BDDK'dan bir finansman şirketinin
kuruluşuyla ilgili izin aldık, MİNT Finansman A.Ş. Ana düsturumuz işi perakende
yapmak, toptan değil. Dolayısıyla, bir işi perakende yapıyorsanız kesinlikle
dijital platformda yapmanız gerekiyor.
Dijital Dönüşüm yolculuğunuzda kullanacağınız
altyapıyı ve işbirliklerini nasıl seçtiniz?
Dijital dönüşüm, perakende alanında iş
yapan bir firmanın olmazsa olmazı, vizyonunda olması gerekiyor. Dijital dönüşüm
için iş birliği yapacağımız firma da tabii ki globaldeki stratejik en iyi iş
ortağı olarak nitelendireceğimiz SAP Business One.
Logosoft'u seçmedeki en önemli etken de,
SAP Business One'la entegre çalışırsak, iyi bir iş ortaklığı geliştirirsek,
akabinde de sağlıklı bir şekilde süreçleri yönetebiliriz, bütün çözüm
önerilerimize ve geliştirme taleplerimize olumlu anlamda bizim vizyonumuzla
doğru bir şekilde yaklaşıp cevap verebilirler, karşılıklı tarafların birbirine
değer vermesiyle sonuçlanır diye düşünmemiz oldu. Bizim her zaman en önde gelen
müşteri memnuniyeti.
Bu süreçlerin olumlu olarak dijital
dönüşümle iyileşmesi, müşteri memnuniyeti tarafında da olumlu geri dönüşlere
sebep oldu. Aynı zamanda çalışma arkadaşlarımızın çalışırkenki motivasyonlarını
dijital dönüşümle daha da artırdıklarını görmek bizi çok memnun etti. Biz bunu,
aslına bakarsanız, şöyle değerlendiriyoruz. İyi bir stratejik ve iyi bir iş
ortaklığıyla tarafların karşılıklı olarak birbirlerine değer katması.
Hun Perakende, SAP Business One
projesinin hızlı şekilde büyümesini nasıl tanımlarsınız.
Beni en çok etkileyen, o dönemde Hun
Perakende'de çok güçlü bir üst yönetim iradesi vardı projede ve gerçekten çok
katılımcı oldular.
Ben zaten projenin en büyük başarısının
nedenlerinden birinin de bu olduğunu düşünüyorum. Hem iletişimi çözecek hem
altyapıyı çözecek hem güvenlik, yedekleme konularını çözecek uçtan uca bir
çözüm arayışı içerisindeydiler. Biz kademeli olarak orada gerçekleştirdiğimiz
çalışmalarla bütün bu servisleri devreye aldık.
Bu projede Binsal’ın neler yatığından
biraz bahseder misiniz?
Binsal, otuzuncu yılına yaklaşmış bir
sistem entegratör şirketi. Müşterilerimizin hem iş süreçlerinin yönetilmesi hem
de iş süreçlerinin teknoloji desteğiyle dijital dönüşüme uğratılması ve bu
transformasyon sırasında kendilerine rehberlik hizmeti sunmak, temel görev
alanımız içerisinde. Alışılagelmiş diğer müşterilerden ayıran önemli
özelliklerden bir tanesi son kullanıcıya, yani tüketiciye sürekli dokunuyor.
Dolayısıyla, tüketici tarafında oluşması muhtemel sorunların anında ve yüksek
hızda çözülmesi lazım.
SAP Business One'ın önemli özelliği, standart bir ERP programından ayrışmaya başladığı nokta. İçerisinde başarıya ulaşmış iş modelleri halihazırda kurulu olarak geliyor. Dolayısıyla, organizasyonun iş yapış biçimini bozmadan ama hızlandırarak bu süreçlere uyarlayabiliyoruz. İkincisi, entegrasyona son derece açık bir sistem SAP Business One.
Hun Perakende'de de aslında gerçekleştirdiğimiz proje tam anlamıyla bir entegrasyon projesi.
SAP Business One’ı şirketinizde nasıl
konumlandırıyorsunuz?
Açıkçası SAP Business One bizim hem
gelecekteki vizyonumuzu karşılayacak hem de büyüyen organizasyonu destekleyecek
bir yapıydı. Gerçekten iyi bir iş birliğiyle bu dijitalleşme sürecini birlikte
aştık diye düşünüyorum.
Dijitalleşmenin şirketler için önemi
nedir?
Günümüzde rekabet edebilmek için mutlaka bu
teknolojilerle çalışmak lazım, mutlaka tüm süreçleri dijital ortama taşımak
lazım. Biz de Logosoft olarak, Hun Perakende'de olduğu gibi, bu süreçte
işletmelere yol arkadaşı olmak istiyoruz.